رفتن به محتوای اصلی

آمار تب دنگی دوباره بالا رفت/ پشه آئدس در این ۷ استان صید شد

آمار تب دنگی دوباره بالا رفت/ پشه آئدس در این ۷ استان صید شد

کارشناس بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت از افزایش مبتلایان تب دنگی به ۲۲۱ نفر خبر داد.

کارشناس بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت از افزایش مبتلایان تب دنگی به ۲۲۱ نفر خبر داد و گفت: پشه آئدس در هفت استان کشور صید شده است.

 کارشناس بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس گزارشات نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا تاریخ ۱۵ مهرماه بالغ بر ۲۲۱ مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است.

وی افزود: ۷۱ بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور هستند که ۱۱ مورد در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان و ۶۰ مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده‌اند و انتقال محلی محسوب می‌شوند.

کارشناس بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر پشه آئدس اجیپتی در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و پشه آئدس آلبوپیکتوس در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی صید شده است.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

با کلیک بر روی یکی از ستاره ها از ۱ تا ۵ امتیاز دهید :

امتیاز : / ۵. تعداد نظر :

هیچ نظری داده نشده است .

مطالب این مقاله فقط برای افزایش آگاهی عمومی است و جایگزین تشخیص یا درمان پزشکی نیست. برای اطلاعات بیشتر، صفحه سیاست پزشکی و سلب مسئولیت پزشک سایت را بخوانید.

بدون برچسب

زهرا ق

توجه:
مقالات این نویسنده جنبه آموزشی دارند و جایگزین نظر پزشک معالج نیستند.