پزشک سایت

پزشک سایت

چهارشنبه, خرداد ۳۰, ۱۴۰۳

پزشک سایت - راهنمای شما در مسیر سلامت و بهبود، با اطلاعات جامع پزشکی و مقاله های تخصصی

  • درد میگرن
  • فیله‌های تازه ماهی تن بر روی تخته برش چوبی
  • سیر سیاه روی یک تخته برش چوبی با برخی از حبه‌های پوست کنده شده
  • تصویر زیر یک تصویر جامع و حرفه‌ای از درمان‌های افسردگی را نشان می‌دهد. این تصویر شامل عناصری مانند یک فرد در جلسه درمانی، بطری‌های دارو، آیکون‌های مربوط به سبک زندگی سالم (ورزش، رژیم غذایی متعادل) و حمایت از دوستان و خانواده است. پس‌زمینه تصویر یک محیط آرام و اطمینان‌بخش را نشان می‌دهد که بر اهمیت مراقبت از سلامت روان و روش‌های درمانی جامع تاکید می‌کند.
  • تصویر زیر یک تصویر جامع از فواید دارویی زعفران را نشان می‌دهد. این تصویر شامل عناصری مانند یک کاسه زعفران، یک فنجان دم‌نوش زعفران و آیکون‌هایی است که نشان‌دهنده خواص آنتی‌اکسیدانی، بهبود سلامت روان، پیشگیری از سرطان، سلامت قلب و بهبود گوارش هستند. پس‌زمینه تصویر یک محیط پزشکی پاک و آرام را نشان می‌دهد که بر اهمیت درمان‌های طبیعی و نقش زعفران در سلامت کلی تاکید می‌کند.
  • تصویر زیر یک تصویر حرفه‌ای از جدیدترین روش‌های درمان زگیل تناسلی HPV را نشان می‌دهد. در این تصویر روش‌های مختلف درمانی مانند کرایوتراپی، لیزر درمانی، کرم ایمی‌کیمود، پدوفیلوکس و واکسن HPV دیده می‌شود. این تصویر در یک محیط پزشکی با پزشک که در حال توضیح این درمان‌ها به بیمار است، قرار دارد. عناصر اضافی شامل نمودارهایی از زگیل تناسلی و ویروس HPV هستند که به تصویر افزوده شده‌اند تا بر پیشرفت‌های مدرن پزشکی و مراقبت از بیمار تأکید شود.

در تماس باشید

پزشکی, تغذیه سالم

با ۷ بمب منیزیم آشنا شوید

با ۷ بمب منیزیم آشنا شوید

منیزیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است. بیش از ۳۰۰ واکنش شیمیایی در درون شما به ماده معدنی بستگی دارد. توصیه می شود که بزرگسالان روزانه بین ۳۱۰ تا ۴۲۰ میلی گرم منیزیم دریافت کنند. خوشبختانه، منیزیم در انواع غذاهای مختلف یافت می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، منیزیم در انواع غذاهای غنی از مواد مغذی از جمله غلات کامل، مغزها، دانه‌ها، حبوبات و چندین میوه و سبزیجات یافت می‌شود. منیزیم یک ماده معدنی بسیار مهم است که در صدها واکنش شیمیایی در بدن نقش دارد و به شما کمک می‌کند تا سلامتی خود را حفظ کنید. شما به راحتی می‌توانید نیازهای روزانه خود را با خوردن غذاهای سرشار از منیزیم تامین کنید. البته چنانچه با دریافت کافی این ماده معدنی از غذا مشکل دارید، می‌توانید با خرید قرص منیزیم از دریافت کافی آن اطمینان حاصل کنید. در این مقاله ۷ بمب منیزیم را به شما معرفی می‌کنیم.

شکلات تلخ، منبع منیزیم
شکلات تلخ غنی از منیزیم است و در هر ۱۰ گرم، ۲۳.۲ میلی گرم منیزیم دارد. همچنین سرشار از آهن، مس و منگنز و حاوی فیبر پری بیوتیک است که می‌تواند به تغذیه باکتری‌های مفید روده کمک کند. علاوه بر این، شکلات تلخ به ویژه برای سلامت قلب مفید است، زیرا حاوی فلاونول‌ها است که ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی هستند که از اکسید شدن کلسترول بد (LDL) و چسبیدن آن به سلول‌هایی که رگ‌های شما را پوشانده‌اند، جلوگیری می‌کنند. برای بهره‌مندی بیشتر از فواید شکلات تلخ، سراغ شکلات‌های بالای ۷۰% بروید.

آووکادو، بمب منیزیم
آووکادو یک میوه فوق العاده مغذی و منبع مناسب منیزیم است. یک آووکادوی متوسط ​​۵۸ میلی گرم منیزیم دارد. آووکادو همچنین سرشار از پتاسیم، ویتامین‌های گروه B و ویتامین K است. به علاوه، برخلاف اکثر میوه‌ها، دارای چربی بالایی به خصوص چربی‌های غیراشباع مفید برای سلامت قلب است. همچنین، آووکادو منبع عالی فیبر است. در واقع، بیشتر کربوهیدرات‌های موجود در آووکادو از فیبر به دست می‌آید که باعث می‌شود کربوهیدرات‌های قابل هضم آن بسیار کم باشد. طبق تحقیقات خوردن آووکادو می‌تواند التهاب را کاهش دهد، سطح کلسترول را بهبود بخشد و احساس سیری بعد از غذا را افزایش دهد.

آجیل
آجیل‌ها به ویژه بادام و بادام هندی سرشار از منیزیم هستند. به عنوان مثال، ۱۰ گرم بادام هندی حاوی تقریبا ۲۷ میلی گرم منیزیم است. اکثر آجیل‌ها همچنین منبع خوبی از فیبر و چربی غیراشباع هستند و نشان داده شده است که سطح قند خون و کلسترول را در افراد مبتلا به دیابت بهبود می‌بخشند. علاوه بر این، آجیل‌ها ضد التهاب و برای سلامت قلب مفید هستند و وقتی به عنوان میان وعده مصرف شوند، می‌توانند اشتها را کاهش دهند.

دانه‌ها
بسیاری از انواع دانه‌ها از جمله تخم کتان، تخم کدو تنبل و دانه چیا حاوی مقادیر زیادی منیزیم هستند. تخمه کدو تنبل در هر ۱۰ گرم حاوی ۶۰ میلی گرم منیزیم است. به علاوه، دانه‌ها سرشار از آهن، چربی غیراشباع و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

علاوه بر این، دانه‌ها دارای فیبر بسیار بالایی هستند. در واقع، تقریباً نیمی ‌از کربوهیدرات‌های موجود در بیشتر دانه‌ها از فیبر می‌آیند. آن‌ها همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد مضر تولید شده در طول متابولیسم محافظت می‌کنند. همچنین نشان داده شده است که دانه کتان سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و ممکن است در برابر سرطان سینه فوایدی داشته باشد.

حبوبات
حبوبات خانواده ای از گیاهان با مواد مغذی متراکم و شامل عدس، لوبیا، نخود، نخود فرنگی و سویا هستند. حبوبات از نظر مواد مغذی مختلف بسیار غنی هستند. به عنوان مثال، یک پیمانه (۱۷۲ گرم) لوبیا سیاه پخته شده حاوی ۱۲۰ میلی گرم منیزیم است.

حبوبات همچنین سرشار از پتاسیم و آهن و منبع اصلی پروتئین برای گیاهخواران هستند. از آنجایی که حبوبات سرشار از فیبر و دارای شاخص گلیسمی‌ (GI) پایین هستند، ممکن است به کاهش سطح کلسترول، بهبود کنترل قند خون و کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی کمک کنند.

غلات کامل
غلات کامل مانند گندم، جو دوسر و جو و همچنین شبه غلات مانند گندم سیاه و کینوا، منابع عالی بسیاری از مواد مغذی از جمله منیزیم هستند. بسیاری از غلات کامل نیز دارای ویتامین B، سلنیوم، منگنز و فیبر هستند.

ماهی‌های چرب، منبع منیزیم
ماهی‌ها، به خصوص ماهی‌های چرب، سرشار از منیزیم هستند. این ماهی‌ها شامل ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و ‌هالیبوت هستند. در واقع، ۱۰۰ گرم ماهی سالمون پخته شده ۳۰ میلی گرم منیزیم و همچنین ۲۲ گرم پروتئین با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، ماهی سرشار از پتاسیم، سلنیوم، ویتامین‌های گروه B و سایر مواد مغذی دیگر است. مصرف زیاد ماهی‌های چرب با کاهش احتمال ابتلا به چندین بیماری مزمن از جمله بیماری قلبی مرتبط است.

سخن پایانی
همانطور که در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز گفتیم، منیزیم یک ماده معدنی مهم است که ممکن است در رژیم غذایی روزانه خود به اندازه کافی از آن استفاده نکنید. خوشبختانه غذاهای مغذی زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در رفع نیازهایتان کمک کنند. حتماً به تنوع رژیم غذایی خود توجه کنید تا هر روز شامل برخی از غذاهای ذکر شده در بالا باشد تا دریافت منیزیم و بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر را افزایش دهید.

اشتراک گذاری:
img
نویسنده

زهرا ق

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه‌های مورد نیاز مشخص شده‌اند.