دانلود رایگان کتاب سم‌شناسی گلدفرانک ۲۰۱۹ ویرایش ۱۱ (Goldfrank’s Toxicologic Emergencies) با فرمت pdf (پی دی اف) و لینک مستقیم

کتاب سم‌شناسی اضطراری یا اورژانس‌های سم‌شناسی گلدفرانک (توکسیکولوژی)، کتابی مرجع در زمینه سم‌شناسی است که در کنار سایر کتاب‌های این حوزه توانسته است جایگاه مناسبی را کسب کند. این کتاب از جمله کتاب‌هایی که توسط اساتید و رزیدنت‌های پزشکی قانونی و طب اورژانس مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویرایش یازدهم، آخرین ویرایش کتاب گلدفرانک است که در سال ۲۰۱۹ توسط انتشارات مک گروهیل در ۲۱۰۱ صفحه چاپ شده است و با فرمت پی دی اف و به رایگان برای دانلود در اختیار شما قرار گرفته است.

 

معرفی کتاب اورژانس‌های سم‌شناسی گلدفرانک

کتاب سم‌شناسی گلدفرانک، کتابی پیشرو در زمینه‌ سم‌شناسی است که وجود آن در هر اورژانس و کتابخانه‌ای ضروریست. این کتاب با بیانی شیوا و روان و در عین حال تخصصی و دقیق توانسته‌ است که گروه‌های مختلف پزشکی و داروسازی، اعم از دانشجویان، رزیدنت‌ها، اساتید طب اورژانس و سم‌شناسی و نیز داروسازان را به خود جذب کند.

این کتاب تمام جنبه‌های مدیریت بیماران مسموم و انواع سموم را بر اساس شواهد بالینی دقیق آموزش می‌دهد. هیچ‌ کتابی به اندازه کتاب گلدفرانک نتوانسته تنوع در مطالب مختلف را خود حفظ کند.

در ویرایش ۱۱ این کتاب که در سال ۲۰۱۹ توسط انتشارات مک‌گرو‌هیل به چاپ رسید و توسط فروشگاه‌های مختلفی در سطح جهان توزیع شد. در حال حاضر آخرین نسخه‌ی منتشر شده است، بخش‌‌های جدیدی جهت ارتقای توانمندی کادر درمان در گرفتن تصمیمات درمانی برای بیماران مسمومیت افزوده شده است.

پیشنهاد می‌کنیم در کنار این کتاب از کتاب‌های طب اورژانس تینتینالی و طب اورژانس روزن نیز که به رایگان در این سایت برای دانلود قرار داده شده‌اند استفاده کنید.

سرفصل‌های کتاب

کتاب سم‌شناسی گلدفرانک ۲۰۱۹ ویرایش ۱۱ دارای چهار بخش اصلی به شرح زیر است:

  1. برخورد جامع با بیمار
  2. اصول پایه‌ای سم‌شناسی پزشکی
    1. مبانی بیوشیمی و مولکولی
    2. اصول پاتوفیزیولوژیک
    3. جمعیت‌های خاص
  3. اساس بالینی سم‌شناسی پزشکی
  4. سلامت جامعه

در ادامه می‌توانید کتاب سم‌شناسی گلدفرانک ۲۰۱۹ ویرایش ۱۱ را با فرمت پی دی اف و لینک مستقیم بصورت کاملاً رایگان دانلود کنید.