یک مطالعه جدید شایع‌ترین علائم هشدار دهنده ایست قلبی ناگهانی مرگبار خارج از بیمارستان را بررسی کرده و نشان می‌دهد که علائم به طور قابل توجهی بین جنس‌ها متفاوت است.
محققان‌ امیدوارند که توجه به این علائم میزان بقای مبتلایان را بیشتر کند و به مردم درباره زمان مناسبت تماس با خدمات اورژانس آموزش دهد. 

تنها ۱۰ درصد از مردم از‌ ایست قلبی ناگهانی خارج از بیمارستان، جان سالم به در می‌برند. بنابراین علائم هشدار دهنده‌ای را که تا ۲۴ ساعت قبل از آن ظاهر می‌شوند، باید جدی گرفته شوند.

توجه به علائم هشداردهنده، می‌تواند منجر به مداخله زودهنگام و جلوگیری از مرگ قریب الوقوع شود.

محققان داده‌ها را از  مطالعه پیش‌بینی مرگ ناگهانی در جوامع چند قومیتی (PRESTO) در شهرستان ونتورا، کالیفرنیا، و مطالعه مرگ غیرمنتظره ناگهانی (SUDS)، مستقر در پورتلند، اورگان به دست آوردند.

شرکت‌کنندگان بین ۱۸ تا ۸۵ سال سن داشتند. محققان شیوع علائم را قبل از‌ ایست قلبی ناگهانی ارزیابی کردند و با گروه شاهد که ایست قلبی نداشتند، مقایسه کردند.

داده‌ها نشان داد که در ساعات قبل از‌ ایست قلبی ناگهانی، ۵۰ درصد بیماران ، حداقل یک علامت مشخص را نشان دادند.

تنگی نفس (۴۱%)، درد قفسه سینه (۳۳%)، تعریق (۱۲%) و فعالیت شبه تشنج (۱۱%)
.
جالب توجه است که علائم بین مردان و زنان متفاوت است. در بین مردان، درد قفسه سینه، تنگی نفس و تعریق به طور قابل توجهی با‌ ایست قلبی ناگهانی مرتبط بود، در حالی که در بین زنان، تنها تنگی نفس به طور قابل توجهی پیش از ایست قلبی دیده می‌شد. 

این مطالعه در مجله The Lancet Digital Health منتشر شده.