اسکنر داخل دهانی (Intraoral Scanner) ابزاری جدید برای تصویربرداری دیجیتال از دهان و دندان است. دندانپزشکان با استفاده از این تکنولوژی پیشرفته می‌توانند تصویری سه‌بعدی و با وضوح بسیار بالا از دندان مراجعان خود تهیه کنند. اسکنرهای داخل دهانی پیشرفته‌ترین ابزار در حوزۀ دندانپزشکی دیجیتال هستند و کاربردی گسترده در زمینۀ دندانسازی دارند. این ابزار پیشرفته بسیار سبک و کم‌حجم است و استفاده از آن در سال‌های اخیر بسیار گسترده شده است. در سال ۲۰۲۳ کمپانی‌های متعددی در سراسر دنیا با استفاده از تکنولوژی‌های روز در حال طراحی و تولید اسکنر داخل دهانی هستند. در این مقاله بهترین برندهای اسکنر داخل دهانی موجود در بازار ایران را بر اساس شش معیار دقت تصویربرداری، سرعت تصویربرداری، ارگونومی، سازگاری با دیگر تجهیزات دندانپزشکی دیجیتال، قیمت و خدمات پس از فروش بررسی کرده‌ایم.

یوجوی؛ بهترین برند اسکنر داخل دهانی

اسکنر داخل دهانی یوجوی (Youjoy) در حال حاضر بهترین اسکنر داخل دهانی در بازار ایران محسوب می‌شود. کیفیت بسیار بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی مهم‌ترین ویژگی‌های اسکنرهای سه‌بعدی دندانپزشکی یوجوی هستند. گفتنی است که برخلاف روش‌های دیگر تصویربرداری از دندان، اسکنرهای داخل دهانی یوجوی از نور لیزر استفاده می‌کنند که هیچ ضرری برای بیمار ندارد.

کمپانی چینی Ningbo Youjoy از سال ۲۰۰۵ در زمینه ساخت و توسعه تجهیزات تخصصی دندانپزشکی فعال است. برند چینی یوجوی دارای تمامی استانداردهای بین‌المللی این حوزه است و یکی از برترین برندهای اسکنر داخل دهانی در سراسر دنیا به شمار می‌رود. در حال حاضر، شرکت فرداد تجهیز نماینده رسمی اسکنر چینی یوجوی در ایران است و تمامی محصولات این کمپانی را در سراسر کشور عرضه و پشتیبانی می‌کند.

دقتسرعتارگونومیسازگاری با دیگر تجهیزاتقیمتخدمات پس از فروش در ایران
۵۴۵۵۵۵

تری‌شِیپ؛ برند دانمارکی اسکنر داخل دهانی

اسکنر دندانپزشکی تری‌شیپ (۳Shape) ساخت کشور دانمارک است. این کمپانی تولیدکننده انواع اسکنرهای دندانپزشکی برای کاربردهای گوناگون است. کیفیت بسیار بالا با استاندارد اتحادیه اروپا مهم‌ترین ویژگی محصولات برند تری‌شیپ است. استفاده از این ابزار پیشرفته در کلینیک‌ها و لابراتوارهای دندانسازی در سراسر اروپا بسیار گسترده شده است.

گفتنی است که تری‌شیپ یکی از بهترین برندهای اسکنر داخل دهانی در دنیا است و در گذشته نیز در بازار ایران حضور داشته است. اما در سال‌های اخیر حضور این برند در بازار ایران کمرنگ شده و قیمت آن نیز نسبت به نمونه‌های باکیفیت چینی بسیار بالاتر است.

دقتسرعتارگونومیسازگاری با دیگر تجهیزاتقیمتخدمات پس از فروش در ایران
۵۵۵۵۴۴

مِدیت؛ اسکنر داخل دهانی کره‌ای

کمپانی مدیت (Medit) تولیدکننده تخصصی اسکنرهای سه‌بعدی دندانپزشکی در کشور کره جنوبی است. شهرت این کمپانی بیشتر به دلیل نرم‌افزار کاربردی آن است که امکان پردازش دقیق و ذخیره سریع اطلاعات بیماران را فراهم می‌آورد. این کمپانی در حال حاضر انواع اسکنرهای دندانپزشکی را در ابعاد و با امکانات متنوع تولید می‌کند و به یکی از تولیدکنندگان برتر این حوزه در سطح بین‌المللی تبدیل شده است. کیفیت و سرعت بالای تصویربرداری از دندان مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات مدیت محسوب می‌شوند.

محصولات مدیت در بازار ایران نیز در دسترس هستند اما سازگاری آنها با دیگر تجهیزات و نرم‌افزارهای مورد استفاده در کلینیک‌های داخل کشور نیاز به بررسی و توجه ویژه دارد.

دقتسرعتارگونومیسازگاری با دیگر تجهیزاتقیمتخدمات پس از فروش در ایران
۵۵۵۳۴۴

آی‌تِرو؛ اسکنر داخل دهانی با تکنولوژی آمریکایی

اسکنر داخل دهانی آی‌ترو (iTero) یکی از برندهای مطرح در سطح جهان است. تصویربرداری سریع و دقیق، سازگاری با هوش مصنوعی و همخوانی با دیگر تجهیزات لابراتوارهای دندانسازی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسکنرهای آی‌ترو هستند. همچنین این اسکنر بسیار سبک است و به صورت طولانی‌مدت می‌توان از آن استفاده کرد.

نوآوری این شرکت در تولید اسکنرهایی با میزان خطای بسیار ناچیز و امکان اصلاح خودکار آنها از مهم‌ترین دستاوردهای این برند برتر اسکنر داخل دهانی است. قابلیت ردگیری مجدد و تطبیق وضعیت قدیم و فعلی دندان‌ها از دیگر ویژگی‌های محصولات این کمپانی هستند. اسکنر دهانی آی‌ترو در بازار ایران نیز موجود است، اما امکان استفاده از گارانتی اصلی آن با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو است.

دقتسرعتارگونومیسازگاری با دیگر تجهیزاتقیمتخدمات پس از فروش در ایران
۵۵۵۵۳۲

شاینینگ؛ اسکنر داخل دهانی چینی

کمپانی چینی شاینینگ (SHINING 3D) تولیدکننده تخصص انواع اسکنرهای سه‌بعدی است. این شرکت از سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و یکی از بهترین برندهای چینی اسکنر داخل دهانی محسوب می‌شود. فناوری به کار رفته در محصولات این کمپانی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. در دسترس بودن این محصولات در بازار ایران یکی از ویژگی‌های مهم این نوع اسکنرها برای دندانپزشکان ایرانی است. به دلیل تنوع تولیدات شاینینگ، همواره توصیه می‌شود پیش از خرید اسکنر داخل دهانی، کاتالوگ این محصولات به طور دقیق مطالعه شود.

دقتسرعتارگونومیسازگاری با دیگر تجهیزاتقیمتخدمات پس از فروش در ایران
۴۳۴۴۵۴